ridning

började med wanda, red inne hade tänkt va ute men hon va dunderladdad och det va kallt så gick in.
hade byggt en "bana" med bommar och ett kryss på 20cm. började i trav iaf och red som en 8a över bommarna då. sen rullade jag över i galopp och gjorde samma sak. tränade på att hon skulle vänta med att hoppa av tills jag ville och lyssna tbx mkt mer. i slutet va hon mega fin. bytte mkt galopp över hindret med.

sen Rojaal. red samma övning fast med mkt halter. och oj vad fint han lyssnade. han va verkligen mega fin i form och allt. men sen när jag skulle börja byta över hindret så kom hingstsidan fram och han ville inte alls. så när han väl bytte sen så slutade jag. och sen blev det en lååång avskrittning.

jag har kommit på att jag rider mkt bättre till musik. helst hög musik i hörlurar. för då slappnar jag av mer och blir inte så sur på hästen utan släpper det och försöker på nytt ist.

juste! akos gamla magplatta är nu rojaals för den satt som en smäck!
lite kul att alla mina hästar har 110 gjord. elr kakan och wanda kan ha både 110 och 100. men iaf :)

anmälde till en till tävling idag med :) så det blir nu på lördag i torsås (vårhopp), sen helgen efter det söndan i braås, sen måndan i nybro och sen lördagen örf lundegård :)
bebisen på förra tävlingen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0