duktig är jag!

shit vad jag har hunnit med mkt idag! började med att ta in den nya pollen jag ska rida in Alice Springs heter hon men kallas bara Alice. iaf borstade av henne och tränsade och först trodde hon att bettet va mat så det var inte ngt svårt att få det på plats. sen när hon fattade att det inte gick att äta var det inte lika kul :(
gick iaf ner i ridhuset och eftersom hon aldrig varit där innan så släppte jag henne så hon fick springa runt och kolla, hon såg sig själv i speglen och sprang mot den men då sprang hon ju rakt in i väggen söta lilla ponni.

red iaf carisma sen, och jag kmr ju knappt upp på henne, det är synd för hon är as kul att rida men går inte att komma upp på.. men efter hon bitit mig i armen 3ggr sparkat mig på handen och dragit mitt finger ur led så kom jag upp! hoppade lite på henne ca 50cm och det gick super som sagt är hon as kul!

sen var det wandas tur, markarbete med hindret på 50cm med, körde lite travhopp och hon gick toppen! det svåraste med wanda är att hon är så känslig så man kan inte hålla om med benen ordentligt för då sticker hon och sen så fort man tar lite i handen så stannar hon. körde mkt tempoväxlingar och försökte få henne i samlad galopp, lättare sagt  än gjort. men körde en övning mats tippsat om och som vanligt med hans övningar så funkade det! :)

sen fick jag mig lite lunch och tog in kakan och gjorde han iordning. innan jag red han så släppte vi ut stona eftersom dom va inne för att dom maskades av igår. släppte ihop alice och carisma med en liten b-ponny i en mindre hage vid stallet.

red kakan sen lite samma sak som wanda. körde även LB:1 på henne men det gick ju inte så bra hehe. men övning ger färdighet som det sägs. och ja nu vet jag ju lite mer vad jag ska öva på på han (:

sen var det rojaalens tur, red först lite inne. mkt galoppjobb och även på han travhopp vilket han inte kan! han börjar alltid galoppera i megakort innan elr om han travar hoppar han rakt in i hindret typ, duktigt men det funkar bättre nu iaf. sen red jag lite i paddocken men det går ett sto brevid så han var inte ett dugg koncentrerad så red ut ist för villte köra lite riktigt ökad galopp, och det gick bra man märker verkligen skillnad på hans galopp inne och ute..

sen tränade jag ako hos mats han va toppen och gick som han skulle. men jag va lite dum i ett språng och kom för paralellt och ville trycka av han förtidigt, snäll som han är så hoppade han mer landade inte på benen om man säger så sen va vi helt fulla med gega! men det gick bra med båda, elr ako fick ett litet skrapsår över ögat och jag har lite ont i axlen men skitsamma, sen har jag träningsvärk i vänsterarmen med :(
sen hoppade vi banan en gång till och då gick han kanon, han ska få sig en lång skritt tur imon min lille ponni<3

nu ska jag sätta på en film och sova sen(:

cred till dom som orkade läsa allt!

blingade min lami-cell lite mer för ett tag sen (:


Kommentarer
Postat av: Isabelle Carstensen

sv: Okej, har aldrig hört talas om den rasen :) Hur många hästar har du? (:

2010-06-02 @ 09:36:05
URL: http://carstensen.blogg.se/
Postat av: Isabelle Carstensen

sv: haha oj, vad kul! :D Jag har bara en d-ponny ;)

2010-06-02 @ 09:52:05
URL: http://carstensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0