ridning

igår red jag först rojaal efter nästan en timma för att få in tre hästar i en as stor hage..
red inne och hoppade på medelinjen, först galoppbom sen kort stuts sen ett galoppsprång och ett räcke, alla va räcken. stutsen låg på ca 70-80 tror jag och sista räcket på 115 i slutet. det va en nyttig övning för han eftersom dom måste hoppa upp sig massa. och nyttig för mig eftersom jag har haft problem med avstånd lite nu och på denna går det inte att komma fel (:

gjorde sammasak med välk fast ist för galoppbommen innan hade jag ett räcke sen 2 fram till stutsen. började med att ha det lågnt eftersom han behövde sträcka ut sen helgen, sen kort för att hoppa upp han.
hela serien låg på ca 80-90 för att han skulle bara hoppa igenom på "tävlingshöjd" och inte pressa han för mkt.

Ako gick samma han med, fast bara stuts, 1 galopp, räcke. detta var verklilgen ngt han behövde eftersom han måste komma rakt på och efter hindrerna, han glider väldigt lätt ut om det är flera hinder på rad. sen hoppa upp sig har han inga problem med, men kombination gillar han inte så mkt så det va ju en bra övning då.
i stutsen låg nog på 80-90 sen sista räcket låg på 130 ngt språng ((: han kan min lilla tjockis  ((:

idag ska rojaal få rida ut lite lätt, det behöver han!
wanda ska hoppa bana ute.
välk rider helena.
ako vet jag inte än
zebban kanske med får hoppa bana ute, ska hoppa vattenmatta idag iaf (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0