ridning

igår:
red ut på Rojaal med alvida, hanna, anna & carolina.
massa galopp och det behövde han!
red "sjörundan" min och joppes favorit, först rider man på en typ grusväg en bit, sen galopp över ett stort fält, sen in i en skog och skritta runt lite, sen kmr man ut på en sank åker och galopperar över den, hoppar över ett dike, sen en till sankåker. igenom en stenmur, lite skritt sen igenom en stor grop och ut vid ett vattenhål där det är som ett ner hopp på ena sidan as kuuul!  sen är det 4 ängar men en stenmur mellan varje som man hoppar över, sen är det en liten bit till en gård vi rider igenom sen galopp på "grusvägen" hem igen.

sen släpade jag och joppe ut en bana i paddocken-.-
hoppade den. jag med wanda och han med korven. wanda va sjukligt pigg!
och hindrerna låg på mellan 70-90.

sen red vi i padocken, jag på zebbelon och joppe på ako.
hoppade vattenmatta med zebban, typ e liiiiten oxer typ 30cm..
och vad hände? jag trodde han skulle nita för han tvekade som fan! så tryckte till med benen och han hoppar världens skutt och jag hamnar på halsen och sen ner på marken, så jag satt där på rumpan framför min bjässe och asgarvade haha (: (det va inte så högt som jag trodde)
men iaf jag hoppade upp igen och hoppade vattenmattan typ 10 ggr och den va lika läskig varje gång... tönt!
sen bytte vi så joppe res zebban hahahha! joppe har inga benmuskler! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0