dagens ridning

min blogg blir bara sämre och sämre.. fattar inte vf folk vill läsa den igentligen haha men det är ju bra :D

men ridningen iaf

Rojaal hoppade "bana" i ridhuset med Åsa &Santino bestående av en långsida (räcke, paralell oxer) sen två snett igenom ett räcke och ett kryss. så hoppade brutet och dogleg och lite :)
han gick iaf jätte bra och var väldigt pigg. rev ngn gång när jag glömde halvhalten inte gick igenom och jag sedan sket i det. men hoppade iaf ca 1m. ett räcke på snett igenom var bara typ två galoppsprång från väggen och det är hans svårighet. men det va han bara i ngra gånger :)
red sedan Santino lite men bara i skritt och trav. och jag kunde typ inte rida lätt :o

Kakan hoppade samma sak med han. i början va han stark och lyssnade typ inget på mig. så jag la volter innan hindret så han skulle lyssna på mig. och efter ett tag så lyssnade han. så då började jag på banan och alla hinder gick bra tills jag kom till långsidan. det va fyra lite fram och jag kom perfekt på fyra men sen när jag ville hoppa så la han i en tvärnit och jag flög och landade med ryggen på bommen. jag trodde jag skulle på piss ont men kände knappt ngt så hoppade upp och fortsatte. han stannade två ggr till men sen hoppade han och då var det hur lätt som helst på fyra. bara flöt på och hoppade allt med bra tempo. hans stora svårighet har varit tempot och att han hoppar ifrån mig. men tempot är toppen nu och idag väntade han jätte fint på mig!
men när jag ridit ett tag så kände jag att jag hande ont i lillfingret och nu kan jag knappt röra det(y)

och jag pallar inte åka till sjukhuset nu lix...


kakan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0