Tävling Högsby

Wanda, hon va inte alls så stimmig som hon brukar, men iaf på fram ridningen till första LC kändes hon toppen och likaså på banan. dubbelnolla och upp i ledning (jag va först) hehe. men vann iaf den klassen♥
i andra LC gick hon med super lite tröttare märktes dock, men sen på nästan sista hindret skulle jag ta tillbaka henne lite innan för att hinna svänga efter. och jag glömmer hur känslig hon är och tar i lite för mkt så det blev ett stopp helt mitt fel men annars super! (detta var första tävlingen utan LD)

Rojaal, första LC va han super på framridning och allt, och inne på banan gick han med super. men så näst sista i grunden ser han wanda och gnäggar lite på henne sen står hindret emot framhoppningen så han kollar massa på det. och då nitar han.. blir så sur! han kan verkligen inte göra två saker samtidigt.. men iaf stannade två ggr på den sen hoppade han dom sista utan problem.
Andra LC gick han lite sämre på framhoppningen men bättre på banan. han hoppade i skit lägen som jag trodde han skulle nita i. men i omh tog jag det inte så snävt men lite iaf och bra tempo så blev en vinst♥ såå glad inte bara för att jag vann utan för att han kändes så klockren!

Kakan, i första LC så var det en plastbricka brevid första hindret som skulle äta upp han om han gick nära den... (unghäst) så gjorde en volt och då tvekade han lite men hoppade iaf. sen va han högt över och hoppade jätte bra resten men 4fel som sagt.
i andra LC gick han toppen fram till sista då jag skulle byta galopp men det blev korsgalopp och han inte fixa det så styrde på men han trodde jag skulle göra en volt så fattade inget och svängde vid sidan då. men sen hoppade han utan problem. typiskt unghäst grejor, men nöjd förövrigt!

Välk, min lilla pärla vinst i både LC & LB finns inte så mkt mer att säga än att han är underbar! me♥him


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0