världens sämsta uppdatering!

men det har hänt sjukt mkt idag!
va uppe i stallet runt halv 10 och fixade akos mat och lite, sen vid 10 kom en från skolan och kollade lite så hon åkte vid halv 11 typ, då hade ako hunnit äta upp så då fick han gå ut i hagen igen.
sen red jag rojaal ut en sväng mkt att han skulle lyssna på mig och galoppfattningar, red sandvägarna och höjde upp stocken lite :D
Sen var det kakans tur, red samma runda på han men övade ist här på att korta honom och fattningar med. han tyckte det va sjukt jobbigt att korta i början men sen slappnade han av och gick riktigt bra! avslutade på hoppängen med att hoppa banken, pullermangraven och planket.
släppte ut han och tog in ako och gjorde han ren från all gega (jag gillar inte att ha en skimmel) sen blev der lunch för min del.
efter den var det wandas tur, gjorde exakt samma som på kakan, wanda var mer positiv dock och ville bara jobba. det var första gången hon hoppade "terräng"hinder. så det va lite läskigt men sen gick det av bara farten, första hoppet på stocken var hon en bra bit över!

när jag släppt ut henne och kelat lite med världens bästa vovve sivan såg jag en ko på vägen!? ringde johan och han bara men spring ner och stoppa den då! men när jag kom ner va det 3 som kommit ut. sen kom johan och det va en kalv som fastnat i el tråden så den var helt lealös och kunde inte gå :( (den föddes igår) så dom andra letade efter den. men den lilla överlevde iaf!

sen var det träning med ako, han gick pissdåligt på framridningen, men super på hoppningen:) och som vanligt en as kul övning :D

sen hjälpte jag alvida med talli, så red han ett tag.

sen hände det en mega hemsk sak, säger inte det här eftersom den det handlar om kanske inte vill.
men kan säga att ambulansen kom till stallet, och jag jagade en stoooor hest ett bra tag.
sen fick jag fodra lilla stallet med pga detta. men hoppas att det blir bra! ♥

så det var min dag, kortfattat. vill ni höra detaljerna ? ;) hehe

Kommentarer
Postat av: johannabrogård - En blond hoppryttare.

Kan du inte skriva hur du gör dina pannband? :)

2010-05-18 @ 21:50:54
URL: http://johannabrogard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0