aktiva emma

internet funkar typ inte och jag pallar inte slösa bort massa tid vid datan.
allt flyter på här nere iaf. red i skolan idag för fösta gången och hade "riktiga" lektioner. annars har det bara vart introduktion typ.
vårat rum ser ut som jag vet inte vad då vi inte kunnat packa upp än så allt är på golvet.. eller i sängen.
har införskaffat mig nya ridbyxor, 2 par kingsland :) bruna och beiga.
.
juste ja! zeb skadade sig i hagen dagen innan vi skulle åka, ett sår på skanken typ. blev svullet och han haltade lite. tog ut veterinärer och fick råd mm. åkte till skåne och han va som innan första dagen men andra dagen kunde han inte röra sig knappt. stog stilla med baken och snurrade frambenen runt typ och om han va tvungen att gå hoppade han på 3 ben.. tog ut veterinär här nere och lille pollen har fått lymfankit i bakbenet:(
fick metacam och sprutor att ge han och salva att ha i såret mot flugorna. han blev bättre helatiden och kunde gå morgonen efter. nu kan han gå bra, visst han haltar lite men inte mkt och såret har börjat läka. så det går frammåt.
lite surt att inte kunna rida bara när jag va sjukligt pepp på att börja träna här nere igen och rida på alla härliga vägar med alla människor. men vi får nöja oss med att gå promenader längre varje dag. imon ska vi gå typ 30-40 min. imon är även sista dagen med behandligen. så det är bara att hålla tummarna för att jag ska komma upp i sadlen på min underbara häst snart igen!
.
blev längre än jag trodde. nu måste jag duscha och fixa till imon, sen blire film och grejor.
.
fina lilla hesten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0