tävling Eriksmåla

men får väll saga att jag är nöjd.

wanda var helt fantastisk! hennes första tävling någon sin första gången hon är hemmifrån! och vi sa innan att om hon känns 100 i LD så efteranmäler vi till LC så det gjorde vi då för hon var klockren! sen i LC så svängde jag hyffsat snävt vi sa sedan innan att vi skulle inte gå förfullt utan satsa på typ 2a:) men vi nollade och vann :D
hon är så himla härlig att rida!

kakan var helt loj på framridningen i LD och vi sa samma sak där går det bra efteranmäler vi! men inne på banan var han en helt annan häst. på framhoppningen hoppade han mig nästan ur sadlen flera ggr och han lyssnade inte alls. men vi nollade jätte bra iaf och efteranmälde. i LC var han lika dan på fram hoppningen.. och jag trodde aldrig det skulle gå. men nollade den med :) synd bara att han inte får starta avd a iår..

rojaal hade damp i första lcn.. han bara sprang och lyssnade inte. massa brunstiga ston nu så kan ju bero på det hehe.. men iaf stanande han två gånger helt onödigt för han kunde hoppat! sen blev han flack och rev ett tror jag, elr om det var två jag brydde mig inte för jag var fullt fast vid att få han runt banan iaf och det lyckades jag ju med även fast jag morrade endel hehe:)
i andra LC var han mer sig själv och hoppade jätte fint även när han kom nära hoppade han upp sig och lyssnade jätte fint. men han blev lite flack på ett hinder för jag red iväg han och då fick han med sig det., men annars är jag nöjd med den rundan :)

Välk i LC satsade jag förfullt och han hoppade stillastående min lilla skrutt!
men det slutade med vinst iaf :) i LB blev vi ovänner till första hindret i grunden så han rev det, jag gjorde en halv halt och han sket i det så jag försökte igen då blev han lack.. men annars gick han som en klocka!

Ako i LC fick jag ett pet i grunden. han var knappt i men aja vår vanliga otur så fort han bara nuddar ett hinder så trillar det.. men resten var jätte bra!
i LB var han jätte fin och lyssnade perfekt vilket slutade som dubbelnolla men tiden räckte inte. det var ngra svängar som inte gick igenom och jag glömde att jag skulle svänga en gång :p

film kmr när jag lagt upp dom :)


wanda på framridningen (:
fick många kommentarer om folk som trodde hon var en hingst idag hehe jag bara ne ett sto!
ett sött sådant :)

Kommentarer
Postat av: jakobahlquist-fälttävlan

grattis :) men det är ju bra att han slipper avd. a. Då får han lite lugnare första år :)

2010-04-18 @ 21:33:12
URL: http://collbaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0