Att rida utan hjälm

Att rida utan hjälm? Hur kan man va så korkad? Och det värsta är att som jag vet rider utan hjälm har varit med om sjukt stora olyckor och då kanske man borde få sig en tankeställare?
men nej! Sen har jag tänkt på att det är oftast vuxna/äldre man ser rida utan hjälm, jag menar dom om ngn har ju säkert varit med i sporten ett tag och vet hur sjukt mkt olyckor det sker där hjälmen räddar liv.

Dom tycker ju att dom är så duktiga (vilket många av dom är med) så att inget kommer hända dom men det kan hända även den bästa.  Sen om deras barn eller ngn annan ungdom skulle rida utan hjälm så skulle dom ju bli mega arga, och detta med att man får rida utan hjälm på tävlings plats är ju bara för löjligt, blir en stor häst rädd och flyger iväg och man inte sitter kvar så tar ofta huvet den största smällen om man inte är beredd.

Förlåt men tycker bara det är så sjukt.

Sen finns det ju regler som att man inte får rida med luva eller att man måste ha långärmat på tävling. Är det inte viktigare med hjälm?!


Kommentarer
Postat av: Joppe-med satsning på fälttävlan

Jag orkar inte bry mig :p

haha och du ska väll inte säga så mke? Lalalalalaa, hagen... Skoja, men det är sjukt skönt utan men det är ju ingen bra ursäkt egentligen:)

2010-02-18 @ 21:38:53
URL: http://collbaz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0