bett.

pratde med carro igår (skulle lagt upp detta då men blogg.se krånglade) i stallet om bett och saker, det finns ju verkligen hur mkt olika bett som helst.
vad använder ni ?

jag har 3delat eggbett på ako hemma och på tävling/träning, när jag rider ut har jag ett rakt happymouth. eftersom han bara drar iväg med vanligt.

välk har tvådelat, gillar inte tvådelat igentligen, men han kan inte gå på ngt annat. han är värkligen en spec ponny!

Rojaal har vanligt tredelat alltid.

jag tkr inte om att rida på för skarpa bett då jag vet med mig själv att jag kan bli lite hård i högerhanden ibland. även om jag va mjuk i handen hela tiden skulle jag ändå rida på tre/två delat om det funkar.
tkr inte man ska krabba för mkt med hästarna. utan ha det som går bäst på och sen rida på det.
sen är det ju viktigt att man har rätt saker kombinerat med bettet också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0