ingen ridning idag

Känns som att jag är alldeles för dålig med ridningen nu. Jag har inte ngn lust. Så alla får vila idag. Jag ska ju ändå iväg ikv så :)

Igår red jag ju ako lite bommar och ökningar/minskningar som vanligt. Han va jätte spänd i början, det är han alltid när det är fler i ridhuset men när dom andra gick så va han mkt finare.
Helena skulle ju ridit välk men det gjorde hon inte (men hon smörjde hans nya sadel så jag slapp) så fick rida han lite barbacka med eftersom sadeln va kladdig hehe.
sen la jag på Ako liniment på ryggen, ska börja med det nu för jag tkr han är stelare i ryggen och känns inte som han brukar. Kanske ska prova om sadeln och kanske byta järnet i den? Men iaf, trög som min ponny är så ställde han sig och slickade på sin rygg med liniment efter ett tag, den minen han fick var inte att leka med hahaha.

Ne nu ska jag se om jag hittar ngt kul på datan att klicka hem, jag har abstinens.

Btw så kommer dom och fixar alla hästarnas tänder på söndag (:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0