luddad brösta

när jag ridit akropol idag såg jag hans skav av bröstan. den är ju luddad i mitten men han har skav av "plattorna" på sidorna. så tog med den hem och ska ludda den mer nu :) så jag håller på att klippa till bitarna nu :)
som tur är syns det inte såväl på ako när han får skav men tkr inte att det är snyggt iaf. 
men nästan alla klipte hästar får ju skav på vintern.

har fått ett tips om att man då kan spruta glansspray där dom får skav så att det dom får skav av glider på pälsen ist. men min fåniga lilla ponny är ju rädd för allt som låter så det är bara att glömma..
 
juste idag när mamma kom hem hade hon med sig ett par nya bakskydd till ako (hatar den nya reglen)


billiga från hööks men ska bara ha dom på ako i typ ett år på tävlingarna, är ju typ inga som är godkända..

red ju ako idag och skulle rida ut, men det blev mörkt så vi red runt i den djupa snön i paddocken ist och ako tyckte det va as kul, sen red vi lite bommar inne.
Rojaal red jag med med bommar inne och ökade/minskade massa i galoppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0