Så rätt!

hittade en bra text på en blogg idag som jag tkr stämmer in riktigt bra!

"Alltså seriöst, kom och tänka på en sak .
Varför är hästmänniskor som dom är ?
(och ja - jag inkluderar mig själv!)
Det blir alltid en massa bråk om minsta lilla sak, alla tycker och
tänker på sitt eget sätt, ALLA har rätt och ALLA vet bäst !
Liksom finns det nånstans som det är så mycket tjabb och bråk som i hästvärlden ?
Personligen tror jag inte det !
Liksom finns det någon som man inte har bråkat med eller iaf tjabbat med om nånting ?
Jag tror kanppt det .

Frågan är ju varför man alltid tar minsta lilla pik från någon annan så himla hårt ?
Och varför någon alltid måste påpeka vad den och den gör för "fel" enligt just en person .
Varför kan man inte bara låta alla göra som dom tycker är bäst, för det är ju
faktiskt så att man till mesta del vet var dom funkar bäst på sin egen häst osv .
Och om nu andra tycker att man gör helt fel, varför kan man inte bara
säga det på ett normalt sätt, eller ännu hellre - säg vad man tycker att denna person ska
göra istället ! För personligen tycker jag det är skitstörande med folk som säger :
"du gör fel" "så kan du inte göra" osv, ofta man orkar lyssna på sånt !
Kom då hellre med förslag om vad man ska göra istället och VARFÖR det skulle funka bättre !"

kopierat från http://brusella.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0