Akropol

kom på att jag inte gjort inlägg om mina hästar än :)

så Akropol (Ako) är en ölandshäst valack D-ponny
föddes 2003 på Özel i estland.
han är efter Aku- Taisa- Topper.
det är lite arab i han med, men det syns inte ngn stans..

han kom till sverige när han var ca 2år och jag fastnade för han direkt, började hålla på med han . han var ju näst in till ohanterad.
när han var 3 så red jossan in han och när han bara kunde skritta trava och galoppera så tog jag över han.
vi tränade för jossan i början. det gick sakta men säkert frammåt. han har alltid haft humör. sparkas, stegrar och är jobbig.
i början även mot människor men nu knapp ngt alls. någon gång då och då sparkar han. men stegrar jag han ganska ofta...

när han kom så var han nästan helt svart, nu är han nästan vit istället.

nu tävlar vi hoppning på reg LB nivå ovh dressyr på LB nivå.
målet är kvala till MSV ev nolla en i hoppningen
och rida godkänd LB dressyr

2006


2007


skedelopp (racetävling typ) 2008


2008 (vet att manen är cp, fick den så)


2009


2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0