Emma och hästarna

folk ville veta mer om mig och mina hästar så här kmr ett långt inlägg.


Jag rider på torslunda gård i Kåtorp på öland. http://www.torslundagard.com/index.php
där har jag ridit i många år, började på en c-ponny (Tiibet) tills akropol va inriden.
innan dess va jag på aledal med min b-ponny ronja. red också på ridskolan där ett tag.
innan det hade jag en shettis i typ ödemarken på öland.

För ca fyra år sen så började jag på Akropol, då va han tre år och just inriden kunde typ ingenting.
för ca ett år sen gjorde vi våran första tävling, LD. lite innan det fick jag välk dagen efter jag fick han åkte vi iväg på vår första tävling och nollade unghäst klass, tävlingen efter (första med omh) vann vi.
efter ett år hade jag mkt placeringar med välk och akropol båda va startade upp till reg LB. då ngn gång fick jag rojaal (hösten 2009)
där imellan har jag haft casmir som jag rider lite idag med, han utblidade jag i ngra månader, och ruslan som jag tävlade/tränade åt janne ngn månad.

nu har jag Akropol, Välk och Rojaal. just nu rider jag jannes halvblod After Eight (Åttan) med. och sen rider jag jannes ponnyer när jag har lust. han har en hel del att välja mellan.


Akropol är ju min förstahäst eller vad man ska kalla det. Han ska jag även börja tävla dressyr på (ev fälttävlan).
Han har kapacitet i hoppning och dressyr, men han är väldigt lat och känslig ? hur nu det går ihop.
så fort man gör fel blir han tjurig och stegrar sig, han är väldig mkt häst att rida men ändå rolig.
Målet med Ako är att nolla MsvB


Välk är den jag vinner mest med, jag rider han max 3 ggr i veckan och hoppar nästan aldrig, han är tränad för instuktör ca 5ggr. 3ggr i veckan rids han av Helena som mest hobby rider och hoppar ngt skutt då&då.
så det är ganska konstigt att han är så duktig. Och när jag väl rider han så är det mest ut eller skoj ridning, han är sjukt tråkig att rida markarbete på.
Målet med Välk är (om janne tillåter) att nolla LA


Rojaal rider jag mest för att lära mig, han har inte så bra hopp teknik kmr nog inte kunna gå högre än reg LB. han går finare i dressyren men har mkt kvar att lära då han inte varit så serriöst riden förens typ ett år tbx. Han vill arbeta det är det jag gillar hos honom. målet med Rojaal är att nolla reg LB


Akropol är en ölandshäst valack maxad D-ponny född 2003
Välk är också en ölandshäst valack maxad c-ponny född 2002
Rojaal är en ölandshäst hingst D-ponny född 1999


Kommentarer
Postat av: rebecka

kan du inte visa lite bilder på stallet/ gården ? :)



Jätte fina ponnyer

2010-01-08 @ 00:10:38
URL: http://hast.blogg.se/
Postat av: Anonym

man måste ju rida markarbete även fast det är tråkigt ?

2010-01-08 @ 00:11:09
Postat av: Linnea - http://hastliv.webblogg.se/

fina hästar du har :)



Vi släpper ut dem själva på veckorna med så brukar få göra det en gång i veckan typ ... Men har bra schema i skolan så jag börjar vid 12-tiden två dagar i veckan så det funkar :p

2010-01-09 @ 12:27:08
URL: http://hastliv.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0