Välk

Välk är en Ölandshäst C-ponny som är född 2002.
han kom till öland från Dagö i Estland är 2005

han reds in i sverige och reds av många olika personer innan jag tog över han. jag fick han hösten 2008.
det är en annan tjej med som har han på halvfoder.

välk är en speciell häst han gör alltid sitt bästa och älskar hoppningen.
fast man känner sig lite udda ibland. som när vi vunnit förklassen till finalen alsvenskan divII
stog på prisutdelningen, alla har ju klippta och fina hästar så kommer jag där med välk.
tjock, långhårig, jag är förlång, och ja det ser helt konstigt ut haha.

men hoppa kan han.
målet är att nolla LA
tävlar på på Reg LB nivå i hoppning.

2005 när dom precis kommit till sverige


(foto PeO Larsson)

en av dom första tävlingarna 2008


uppvisning hemma 2008

(foto PeO Larsson)

Välk & Rojaal vintern 2008-2009

(foto PeO Larsson)

2009


2009


2010

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hallå där!

Råkade stöta på din blogg och såg att du tog hand om en ponny som heter Välk.

Tänkte väl bara höra av mig och säga att jag red honom väldigt mycket under min praktik jag hade på Torslunda gård 05.

Vad kul att han har det bra och att det går bra för er! Välk var en ponny som jag verkligen föll för och det var verkligen en underbar tid att få vara med och rida in/till honom.

Hör gärna av dig om du vill veta mer om hans yngre år!

/Lisa

2010-12-14 @ 19:09:42
Postat av: Maija Österberg

Hej! Sommaren 2008 köpte jag en häst vid namnet Taavet från Johan Larsson på Torslunda gård. Av en slump klickade jag in mig här på din blogg! Tänkte bara fråga vilka hästarna är på den första bilden i detta inlägg?

2012-02-09 @ 21:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0