tävling ÅKERBO

dagen började intebra! jag var nog den fulaste på hela tävlingen. glömde nämligen mina stövlar hemma så hade joppes bruna stålhätteskor som var 4 storlekar förstora, hade inga chaps heller så hade ljusblå KL strumpor SNYGGT!. och sporrarna var ju i sammma väska som stövlarna så det ficka jag låna ett par till rojaal.
men iaf

Wanda
hoppade LC/LC+5 och i första fick jag ett stopp på andra hindret. det va en oxer och hon hoppade rakt in i den på framhoppningen för underlaget där suger ju! men resten av banan hoppade vi runt hon stog emot vid alla oxrar men hoppade. lilla hesten! och i andra hoppade hon as bra, lyssnade bra på mig. men fick ett pet, snabb tid men 4fel som sagt. är nöjd med rundan iaf (:

Rojaal
hoppade LC/LC+5 i första var vi dubbelnolla, jag kunde gjort ngra svängar bättre men det gjorde jag inte.. slutade som 3a iaf och jag är jätte nöjd med hästen som gick som en klocka, bara jag som missade lite.
i andra var han inte alls lika med, fick ett pet på tvåan. räcke ur sväng.. samma som alltid! sen red jag som en idiot halva banan och tryckte av han tidigt, red i väg han och släppte(y) men snäll som han är ställde han upp. vilket är ovanligt för rojaal. han brukar nita så fort man lättar 1cm på tyglen innan hindret..

Välk
hoppade LC+5/LB dubbel nolla i båda, vinst i båda! jag äääälskar min lilla prick. i andra glönde jag banan två ggr.. och till samma hinder både i grunden och omh.. så där red jag fel som fan men lilla pricken hoppade iaf!


är hyffsat nöjd. elr jag kunde ridit bättre som alltid.. men fick men mig 3 rosetter, 2 glas statyeter, 5 kg morötter, 3 plaketer och en borste hem (:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0