ridning

red först ako red ut och galoppade massa men inte bara fläng galopp utan samlat i form och grejer det är jobbigt om man är en tjockis ponny med energi..

sen vart det zebbans tur, och han skulle till mats idag. och mats skulle rida lite själv. haha kan säga att mats har jävligt bra balans och min häst hatar får!? haha såg lite kul ut. men mats red iaf runt i typ 25 min och sen fick jag rida. mats första komentar va "han är ju mkt jobbigare än han ser ut, men gud vad trevlig han är när man kommer åt han" känns bra att höra det av mats (:
men sen när jag hoppade upp var det en helt annan häst! så lugn och fin lyssnade hur bra som helst! mats gör verkligen underverk! men sen har väl jag hittat lite mer knappar..
ska iaf hoppa i en grupp imon vid 20.15 (hehe) med han (:

sen var det bara hem och byta häst på 10 min sen bort till mats med rojaal och hoppa med han. gud vad bra han gick! han har vart jätte ojämn nu ett tag men heltplötsligt släppte allt och han hoppade jätte bra. elr som han brukar iaf. rojaal kan väl inte hoppa bra..:( måste jobba på att få han mer svängbar och lyssna mer på skänklen för enligt rojaal är skänklen bara till för att öka farten..

iaf så gjorde mamma & pappa maten och mockade, då min alergi är cp-jobbig mot det höet vi har nu:(

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0