sadlar

det finns 1000tals sadlar i olika modeller och färger, vissa tycker att man ska byta sadel ofta för att det inte ska trycka på samma ställe helatiden. men då är det väll bättre att ha en utprovad sadel som inte trycker alls ist?
visst är det svårt att hitta men det går.
nu säger jag inte att mina sadlar ligger perfetk för det gör dom inte men dom ligger iaf hyffsat.
och jag byter lite på mina med.
Innan jag köpte den sadeln till  ako som jag har nu så hade han en som låg och tryckte på ryggraden och det märktes tydligt när man sadlade han. han hatade att bli sadlad sparkade och bet.
Välk tyckte inte heller om sin gamla sadel. han kastade sig bak när man sadlade och hoppade runt när man satt upp.
vet inte hur många gånger jag varit nära på att flyga av han precis när jag hoppat upp.
så det är viktigt att sadeln är bekväm både för häst och ryttaren. sen får den ju inte vara för liten för ryttaren heller :)


Kommentarer
Postat av: borasryttaren.blogg.se

händer i dag? =)

2010-03-27 @ 09:23:18
URL: http://borasryttaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0