ridning 20/11

Lenito: red i lilla ridhuset och tog fram 3 travbommar och ett sockerbits hinder.
I början va han tjaffsig och jag kunde inte rida.. Så jag red på lite och övade på galoppombyten ist, för han har svårt för det. Fick till ett rent byte i varje varv och när han bytte till kors så rättade han till det när jag bad honom.
Sen började han komma igång och slappna av. Så då började jag rida på bommarna och han gick fint på dom i bägge varv. Hoppade "hindret" och han tyckte det va jätte kul och bara sprang på. När han fick springa själv hoppade han av väldigt långt och stort, men det blev ett fint språng. Höll jag i han så vi kom bra blev han slapp i frambenen och hoppade inte upp sig ordentligt. ÖVA STUTS!
I slutet va han jätte fin!
Zeb: Red i wallenberg och jag va helt själv. Skönt! Övade mkt galopp jobb. I början va han hyffsat avslappnad mot han brukar, men sen började han streta emot.. Så jag satte tyglen på ett annat sätt och red så i ca 5 min sen va han mkt finare. men han va fortf lite hängig, red han mkt uppåt och försökte få han att släppa. fick till det i höger men i vänster ville han inte. Efter ett tag gick det i traven men inte i galoppen, gjorde massa byten och övergångar. Red bara för ytter i galoppen och då släppte han tillslut och blev fiiin. Red lite till sen travade jag av han. Sen när jag skrittade hem såg jag att jag ridit i  1h & 30min vilket är bra ibland (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0